ensiksi iroitetaan pyörä ja sen jälkeen irroitamme jarru rummun.Sen jälkeen irroitamme vetoakselin pultit ja vedämme vetoakselin pois sen jälkeen otamme sopivan hylsyn ja aukaisemme laakerin lukko mutteri ja sen jälkeen kiritys mutterin ja otamme sen aluslevyt pois jonka jälkeen napa lähtee vetämällä pois.
Kun pyörän napa on irroitettu putsaamme ja tarkastamme laakerien kunnon. Laakerin kooli pitäisi olla tasaisen harmaa ja kartion rullien pitäisi olla ehjät ja ne ei saisi olla liian löyhästi sisäkoolissa. Jos kaikki on kunnossa voidaan nyt napa asentaa uudestaan paikoilleen mutta älä unohda rasvata laakereita huolella ja sen jälkeen voidaan laittaa kaikki aluslevyt paikoilleen ja laittaa kiristys mutteri kiinni tämän jälkeen otamme heittokellon ja asennamme sen napaan kiinni ja kärjen akselin päähän, sitten kiskomme napaa edestakaisin jolloin näemme laakerin päittäisvälyksen sen pitäisi olla 0,25mm. Jos välys on liian iso tai pieni niin kiristämme kiristys mutteria tarvittavaan suntaan kunnes välys on kohdallaan. Tämän jälkeen asennamme lukitus mutterin ja kiristämme sen oikeaan momenttiin ja tämän jälkeen tarkastamme välyksen uudestaa jolloin sen kuuluisi olla 0.04mm. Tämän jälkeen asennamme vetoakselin ja rummun paikoilleen ja sen jälkeen asennamme renkaan ja kiristämme sen oikeaan momenttiin.
 |
navan lukkomutteri |
 |
napa purettuna |
 |
heittokello asennettuna napaan |
 |
välyksen tarkastus heittokellolla |
 |
välyksen lopullinen tarkistus lukitusmutterin asennuksen jälkeen |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti